Eλληνικό, το τέλος της λογικής

Αύριο η Τίνα Μπιρμπίλη ετοιμάζεται να εξαγγείλει το δικό της «όραμα» για το Ελληνικό.  Αλλά χωρίς χρήματα στο σεντούκι και με σχετική έρευνα του ΕΜΠ (για λογαριασμό των Δήμων Ελληνικού, Αργυρούπολης, Γλυφάδας και Αλίμου) να ανεβάζει το ετήσιο κόστος συντήρησης του μελλοντικού πάρκου στα 2.600.000 ευρώ, το μόνο που μπορεί να γίνει επί του παρόντος είναι να ανοίξει στους πολίτες το τμήμα των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και να αποκτήσει στοιχειώδη ζωή ένας όμορφος χώρος που ρημάζει. Αλλά αυτά είναι τα 783 από τα 5.300 συνολικά στρέμματα του παλιού αεροδρομίου. Στα υπόλοιπα, προβλέπεται σταδιακό «πρασίνισμα» του μελλοντικού πάρκου.

Στην πραγματικότητα, δεν είναι μόνο η κυβέρνηση εγκλωβισμένη. Είμαστε και όλοι εμείς, όσοι, δηλαδή, ζούμε στην πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους έχοντας πιστέψει στο «όραμα» του «μεγαλύτερου πάρκου της Ευρώπης», ένα ασύμφορο πυροτέχνημα πίσω από το οποίο σέρνεται μια ολόκληρη πόλη.

Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να καταλάβεις ότι τα νότια προάστια, με τον Υμηττό πάνω από το κεφάλι τους και τον Σαρωνικό στα πόδια τους, δεν έχουν ανάγκη από ένα τεράστιο πάρκο που καμία ελληνική κυβέρνηση δεν είναι σε θέση να δημιουργήσει και να συντηρήσει. Κι ενώ σπάμε το κεφάλι μας για το πώς θα κατορθώσουμε το ακατόρθωτο αφήνοντας τα χρόνια να περνούν, η μόνη στοιχειοθετημένη σοβαρή πρόταση για το Ελληνικό (από τη μελέτη του Χάρβαρντ και τον Στέφανο Μάνο) απορρίπτεται μετά βδελυγμίας ως «μη οικολογική».

Υπενθυμίζουμε ότι ο Στέφανος Μάνος έχει μιλήσει για ήπια οικιστική ανάπτυξη στο μεγαλύτερο μέρος του πρώην αεροδρομίου («να φτιάξουμε εκεί το ακριβότερο προάστιο της Αθήνας», επιμένει και σήμερα) και δημιουργία πρασίνου σε έκταση 1.000 στρεμμάτων, δίπλα σε οικιστικές ζώνες. Με τα έσοδα των 10 δισ. ευρώ που θα προκύψουν από την οικοδόμηση του Ελληνικού θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν 20 Εθνικοί Κήποι των 120 στρεμμάτων διεσπαρμένοι στο άρρωστο σώμα της Αθήνας. Ή εναλλακτικά, 50 κήποι των 50 στρεμμάτων. Διαλέγουμε και παίρνουμε.

Το δυστύχημα στην περίπτωση του Ελληνικού δεν είναι ότι δεν θα δούμε σύντομα το πάρκο που μας υποσχέθηκαν. Είναι ότι αρνούμαστε να συζητήσουμε τη μοναδική οραματική προσέγγιση που θα άλλαζε δραστικά τη ζωή στην Αθήνα τα επόμενα 30 χρόνια.

Advertisements

22 responses to “Eλληνικό, το τέλος της λογικής

  1. αγαπητέ δημήτρη
    παρακολουθώ την αρθρογραφία σου και σχεδόν συμφωνώ με όλα οσα γράφεις.
    συμφωνώ 100% με την πρόταση του στέφανου μάνου(βεβαια οταν πριν 20 χρόνια ήταν υπουργός περιβαλλοντος δεν έκανε τίποτα ή σχεδον τίποτα για την αθήνα-παρά μόνο τσακωνόταν με τον τρίτση)
    να ρίξω και εγώ μια ιδέα για το ελληνικο:κατασκευή γηπέδου γκολφ!!
    καθόλου πρωτοτυπη αλλά δεν την εχω ακούσει από κανεναν

  2. Όντως Κώστα, το γκολφ ενώ αρκετά αυτονόητη ως ιδέα δεν έχει ακουστεί. Μάλλον, λόγω της απήχησης του αθλήματος στην Ελλάδα.

    Ο πυρήνας της ιδέας Χάρβαρντ/Μάνου είναι να εξασφαλιστούν πόροι για αναπλάσεις σε πιο πυκνοδομημένες περιοχές του Λεκαονοπεδίου. Αν ο επενδυτής του γκολφ φέρει τα ίδια χρήματα, δεν έχω κανένα πρόβλημα. Το αντίθετο.

  3. Με τα πόδια πας στο γκολφ της Γλυφάδας…
    και τόσο γκαζόν ποιος θα το ποτίζει..
    πόσα στρέμματα γκόλφ πια?
    Και ποιος παίζει γκολφ στην Ελλάδα?
    Και αυτό το Μητροπολιτικό Πάρκο..τι να το κάνει η Αθήνα αν δε έχει χρήση και ταυτότητα?
    Θα ερημώσει σα το πάρκο Τρίτση στα δυτικά!

    Μια λύση είναι ικανή να διατηρήσει ανέγγιχτη αυτή την περιοχή
    και αυτή είναι η μετατροπή των ήδη υπάρχοντων διαδρόμων του αεροδρομίου σε πίστα αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.
    Ναι!τετριμένο!
    Το έχετε ακούσει ξανά!
    Αλλά δε το έχουμε σκεφτεί σοβαρά!
    1.Η υποδομή υπάρχει σε μεγάλο βαθμό!
    2.Το γεωγραφικό σημείο είναι ιδανικό για να προσελκύσει διεθνής οργανώσεις, όπως αγώνες, δοκιμές, εκθέσεις, παρουσιάσεις κα!
    3. Πάλι το σημείο είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τη μετακίνηση και τη διαμονή των επισκεπτων στις 3 μέρες το χρόνο που διαρκεί ένας διεθνής αγώνας όπως η Φόρμουλα 1 -μετρο,τραμ,ξενοδοχεια,
    4. Η Ποσειδώνος και η Βουλιαγμένης είναι ήδη πίστες αυτοσχέδιων αγώνων
    Η λειτουργία μίας πίστας θα αποτελέσει ασφαλή εκτόνωση για τις ορμές πολλών νέων «φιλάθλων» αυτών των δημοφιλών αθλημάτων
    5. Ισως οι Αθηναίοι να αποκτήσουν και κυκλοφοριακή παιδεία
    6. Χρειαζόμαστε μια επανακίνηση του τουριστικό ενδιαφέροντος για τη χώρας μας
    7. Η συμμετοχή της χώρας στο ευρώ προσδιορίζει και την αλλαγή του τουριστικού μοντέλου στοχεύοντας σε υψηλότερα εισοδήματα

    Τα διεθνή παραδείγματα είναι πολλά
    Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε ήταν ο αγώνας φόρμουλα στην πίστα του Καναδά στο μητροπολιτικό πάρκο στην πόλη του Μοντρεάλ- περίπτωση που σα τη δική μας
    Δηλώνει 80 εκατ κέρδη καθε χρόνο από ένα αγώνα το χρόνο!! Κερδη έτσι?
    Ο εμπορικός σύλλογος της Κωνσταντινούπολης πήρε την ιδιωτική πρωτοβουλία και έφταιξε μία πίστα στο ανατολικό κομμάτι της Πόλης μέσα στα χωράφια και δηλώνει εκατομμύρια κέρδη από τον ένα αγώνα το χρόνο.

    Οταν υπήρξε ενδιαφέρον από τη φόρμουλα για συμμετοχή της Ελλάδας στο ημερολόγιο αγώνων,θεωρήσαμε και εμείς ότι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μία πίστα μέσα στα χωράφια, αλλά εμείς μόνο ήλιο και θάλασσα έχουμε να προσφέρουμε!

    Η σχέση του παλιού αεροδρομίου με τη θάλασσα και τη πόλη φαντάζει ιδανική για τη δημιουργία ενός κέντρο αθλητικών δραστηριοτήτων. Η δικαιολογία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι τουλάχιστον γελία! Δε νομίζω ότι ένας αγώνας θα προκαλέσει περισσοτέρους ατμοσφαιρικού ρύπους από ένα συνηθισμένο σαββατόβραδο στην παραλιακή!!

    Αν γίνει και αυτό προάστιο με 1 μ πεζοδρομια θα είναι οικολογικό, κοινωνικό και …ελληνικό!

  4. Αγαπητέ Δημήτρη,

    δυστυχώς οι σημερινές δηλώσεις της κυρίας Υπουργού πρόλαβαν να «ακυρώσουν» όλους τους προβληματισμούς και τις προτάσεις που θα μπορούσαν να προκύψουν από αυτό το post. Η απόφαση αν κατάλαβα καλά είναι… καμία εμπορική χρήση! Πράσινο και μόνο πράσινο! Ούτε συζήτηση για κάποια άλλη συμπληρωματική χρήση. Παραμένει ζωντανός ο στόχος (βλέπε σύμπλεγμα κατωτερότητας)
    για το πάρκο που θα είναι μεγαλύτερο του Hyde Park του Λονδίνου και του Central Park της Νέας Υόρκης!

    Μπορώ να συμφωνήσω με την πρόταση Harvard/Μάνου όπως και με αυτή του Πάνου. Θα μπορούσαν να αναφερθούν και άλλες ιδέες… Δυστυχώς όμως, στην Αθήνα υπάρχει μία αδικαιολόγητη φοβία για την αρχιτεκτονική μεγάλης κλίμακας σε κτήρια και εγκαταστάσεις που θα μπορούσαν να αλλάξουν ριζικά την εικόνα της πόλης και να αποτελούν τα νέα landmarks της. Εννοώ τη δημιουργία σύγχρονων και λειτουργικών business districts, θεματικών πάρκων και κατασκευή ιδιωτικών και κρατικών κτηρίων με αρχιτεκτονική υπογραφή.

    Εν κατακλείδι… θέλω να δώ τελικά ποιά θα είναι η τύχη, η μορφή και το κόστος αυτού του πάρκου και κατά πόσο θα ενταχθεί στην καθημερινότητά μας…

  5. όταν μιλάω για γκολφ το εννοώ ως τμήμα ενος ξενοδοχειακού συγκροτήματος υψηλού επιπέδου που θα φέρει στην αθήνα τον αντίστοιχο τουρισμό.

  6. Σόρρυ, αλλά γκόλφ υπάρχει εδώ και δεκαετίες ακριβώς από δίπλα, άσε που δεν θέλει 4.000 στρέμματα. Ούτε λείπουν τα καλά ξενοδοχεία ειδικά από την παραλία.
    Κατά τα άλλα καλή ήταν η πρόταση Μάνου, φτάνει να γίνει καλή μελέτη (π.χ. για το που θα γίνουν τα νέα πάρκα για να έχουν τις καλύτερες δυνατές επιπτώσεις στο τοπικό μικροκλίμα κλπ.). Ίσως γίνει κάτι ανάλογο με το ταμείο γής που σχεδιάζει το ΥΠΕΚΑ.

    ΥΓ: Το ΥΠΕΚΑ δεν το πολυεμπιστεύομαι πάντως, φτάνει να δει κανείς τα σχέδια για το κέντρο με την πεζοδρόμηση της Πανεπιστιμίου, που είναι εντελώς περιττή όσο και δαπανηρή και θα έχει ενδεχωμένως καταστροφικές επιπτώσεις σε Εξάρχεια-Κολωνάκι….

  7. Λιγό άσχετο, αλλά πολύ σημαντικό: Το τερατούργημα (και μη μου πεις για φοβίες μπροστά στην εμπορική αρχιτεκτονική μεγάλης κλίμακας, Γιώργο Γ. μου) στο Γκάζι ποιος το ενέκρινε;
    Για να καταλάβετε για τι έκτασης καταστροφή μιλάμε, πηγαίνετε στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμειού, εκεί όπου είναι το νέο μνημείο του ολοκαυτόματος, για να δείτε την παντελή αισθητική καταστροφή της σχέσης χώρου-τοπίου (προηγουμένως έβλεπες από κει Αιγάλεω-Ποικίλο).
    Για τι σόι πολιτισμό μιλάμε τελοσπάντων σε αυτήν τη χώρα;

  8. Το Πόρτο Καράς 2 στο Ελληνικό δεν είναι καλή ιδέα!

    Πάντως αυτο που κατάλαβα εγώ είναι ότι ανοιγει ο δρόμος για τη δημουργία πίστας αγώνων, γκολφ ή αερολέσχης ή ενυδριου που ζητάνε άλλοι…Λέει ότι στοχεύει σε επενδύσεις διαφορετικής λογικής…
    quote: Η πολεοδόμηση του χώρου θα δώσει ένα άμεσο εισόδημα, αλλά χωρίς συνέχεια, δημιουργώντας τεράστιες υπεραξίες. Θέλουμε να προσελκύσουμε επιχειρηματίες με διαφορετική λογική: όχι κατοικίες, όχι εμπορικά κέντρα, όχι ξενοδοχεία ή άλλες επενδύσεις εύκολου κέρδους. Μια ιδέα θα μπορούσε να είναι η δημιουργία ενός ενυδρείου ή άλλων αθλητικών και πολιτιστικών χρήσεων, με βάση την καινοτομία
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100004_15/06/2010_404520

    Η λειτουργία του καγιακ και του κέντρου ξιφασκίας ως εκθεσιακού έχουν δημιουργήσει ήδη ένα πόλο έλξης νομίζω

    Συμφωνώ τα μάλλα με τη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημιού και τις μονοδρομήσεις Αχαρνών και Πατησιών. Η συνέχιση ενός τράμ πράσινο κύματος είναι επιτακτική ανάγκη. Επιτέλους υπάρχει μια συνεχής αντιμετώπιση για το κέντρο της Αθήνας. Ο σημερινός δαχτύλιος θα έπρεπε να αποκλείει και ουσιαστικά τη χρήση του αυτοκινήτου όχι με διόδια, αλλά με πεζοδρόμια, τραμ και ποδηλατόδρομους.
    Και θα μου επιτρέψετε να το πω εγώ για φοβίες μπροστά στην εμπορική αρχιτεκτονική μεγάλης κλίμακας και λογικές «μη μου κόβετε τη θέα από το δικό μου το μπαλκόνι! » τερατούργημα? ίσως…αλλά μη τα ισοπεδώνουμε όλα! Η περιοχή έχει ανάγκη και από άλλες δραστηριότητες αλλιώς θα παραμείνει νεκροταφείο

  9. επιτέλους ένας έλληνας -ελληνίδα-που μίλησε για τις συνέπειες του απλώματος της πόλης -sprawling.όποιο αγγλόφωνο βιβλίο πολεοδομίας και να ανοίξουμε θα δούμε πως έχει για πρώτο ή δεύτερο πρόβλημα την εξάπλωση της πόλης.στην ελλάδα δεν ξέρω πόσοι πιστευουν πως η εξάπλωση της πόλης, κατά πλάτος,΄εχει σοβαρές συνέπειες.
    για το γκολφ:υπάρχει τεράστια ζήτηση διακοπών(ακριβών πακέτων) για γκολφ.πως θα πείσουμε τον αμερικανό τουρίστα να ερθει στην ελλάδα και μάλιστα στην αθήνα;
    θα ηθελα αγαπητε δημήτρη ρηγόπουλε να ασχοληθείς με το sprawling και τις συνεπειες του στην πόλη.

  10. αγάπητε ανδρέα είναι πράγματι τερατουργημα.όπς τερατουργημα είναι και η πλ.κολωνακιου και η ομονοια κλπ.αλλά ας τολμήσει καποιος να παει κοντρα στην «αισθητικη» του καλλιτέχνη.

  11. afto pou leei o manos akougetai oraio alla einai anefikto. mia apallotriosi mporei na sernetai xronia, mexri na vreis tous idioktites, na ksekiniseis diadikasies… Posoi dimoi sernontai 10 kai 15 xronia sta dikastiria gia tetoies periptoseis!

  12. Καλά. κώστα δ. μου, το Κολωνάκι δεν με χαλάει και τόσο (αν και το βρίσκο μάλλον σαχλό έτσι όπως έγινε), η Ομόνοια πάντως σίγουρα θα αλλάξει και πάλι. Οι επιπτώσεις ωστόσο και στις δύο περιπτώσεις δεν συγκρίνοντα με αυτά που περιέγραψα παραπάνω. Πηγαίεντε μια βόλτα στον κάτω πεζόδρομο της Ερμού να δείτε. Γενικά δεν καταλαβαίνω πως δίνουν άδειες για πολυκατοικίες («λοφτ», τάχα μου) στο Γκάζι, τη στιγμή που η μόνη ιδιαιτερότητα της περιοχής είναι ο «χωριάτικος» χαρακτήρας του Γκαζοχωριού.

    ΥΓ: Μήπως, Δημήτρη Ρηγόπουλέ μου, θα έπρεπε να ανοίξει και μια συζήτηση για την (περιττή και μάλλον επιζήμια, όπως πιστεύω) πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου;

  13. @Πάνος: Δεν μίλησα για το δικό μου μπαλκόνι (μια χαρά θέα έχω), αλλά για έναν εξαιρετικά ευαίσθητο χώρο της παγκόσμιας κληρονομιάς. Πρέπει να ξέρουμε που χτίζουμε τι. Με τη λογική αυτή κατασκευάζουμε και εμπορικά κέντρα μεγάλης κλκίμακας στο Μοναστηράκι. Ως πότε, οι μόνοι που θα παίρνουν πραγματικά στα σοβαρά αυτήν την πόλη θα είναι οι ξένοι;
    Όσο για τις «διαφορετικέες χρήσεις», δεν νομίζω ότι χρειαζόμαστε κι άλλα σκυλάδικα.

    Πενπιστιμίου: Περιττό, καθώς πρόκειται για έναν δρόμο με επαρκέστατα πεζοδρόμια και λίγη εμπορική κίνηση (υπηρεσίες και γραφεία κυρίως). Επιζήμειο καθώς η μεταφορά του κυκλοφορικού φόρτου θα επιβαρύνει εξαιρετικά Ακαδημίας, Σόλωνος και Σταδίου, Κάνιγγος, Σύνταγμα και Ομόνοια. Συμφωνώ βέβαια με τραμ, ποδηλατόδρομους.
    Τα λεφτά καλύτερα να διατεθούν για πραγματικές ανάγκες, όπως την κατάργηση τον θέσεων στάθμευσης (που διώχνει και πολύ πιο αποτελεσματικά τα ΙΧ από τους όποιους περιορισμούς στην μετακίνση) και τη διαπλάτυνση πεζοδρόμιων σε εμπορικότατους δρόμους όπου ο πεζός δεν μπορει να περπατήσει με άνεση (πχ. Σκουφά, Θεμιστοκλέους). Παράδείγματα για τέτοιες παρεμβάσεις είναι η Μητρροπόλεως και η Κολοκοτρώνη.
    Ξέρω τι λέω, μένω κέντρο και κυκλοφορώ με τα πόδια (και παιδικό καροτσάκι, δράμα!), και όχι με μηχανάκι ή ΙΧ.

    Φιλικά,. Α.

  14. Εάν ισχύει ότι το ετήσιο κόστος συντήρησης του πάρκου θα είναι 2.600.000 ευρώ, το ποσό είναι πολύ μικρό για αυτό που θα προσφέρει σε όλο τον κόσμο. Μιλάω για την χαρά του να βρίσκεσαι σε έναν μεγάλο χώρο πρασίνου που λόγω μεγέθους το μάτι σου δεν θα πέφτει σε κάγκελα αλλά μόνο δέντρα και χορτάρι. Όσοι έχουν επισκεφτεί πάρκα στο εξωτερικό καταλαβαίνουν πολύ καλά. Όσο για το «20 Εθνικοί Κήποι των 120 στρεμμάτων διεσπαρμένοι στο άρρωστο σώμα της Αθήνας. Ή εναλλακτικά, 50 κήποι των 50 στρεμμάτων», πείτε παρακαλώ που είναι αυτά τα στρέμματα στην Αθήνα για να συμφωνήσω μαζί σας ώς εναλλακτική. Το πάρκο δεν θα γίνει μόνο για τα νότια προάστια που προαναφέρθηκε, όταν με το μετρό θα θέλει κάποιος από το σύνταγμα 10-15max λεπτά για να φτάσει εκεί, οπότε μιλάμε οτί θα είναι για όλη την Αθήνα.
    Καλημέρα.

  15. Ρηγόπουλος,το τέλος της λογικής
    http://www.lifo.gr/mag/columns/3034

    Οπότε καταλήγουμε ότι το Ελληνικό πρέπει να κοπεί οικόπεδα και να χαθεί ένα τέτοιο μοναδικό πάρκο? Και οποιος παίζει τζαζ έχει κάθε δικαίωμα να βάζει μια τεντούλα να στεγάσει τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες…Ο Πανελλήνιος είχε αθλητικές ανησυχίες και άρχισε τις τέντες στο Πεδίο του Άρεος!

    Επαναλαμβάνω και επιμένω!
    Πίστα αγώνων μηχανοκίνητων αθλημάτων στο Ελληνικό!
    Διότι:
    1. Υπάρχει η υποδομή!
    Τέτοιες ευθείες δε βρίσκεις σε άλλο πάρκο! Να διατηρηθούν και τα μοντέρνα κτίρια του αεροδρομίου
    2.Υπαρχει η συγκοινωνία!
    3.Υπάρχει η απόσταση από κατοικημένες για θόρυβο
    4.Υπάρχει η πιθανότητα να μάθουν οι Αθηναίοι κυκλοφοριακή αγωγή
    5. Υπάρχει ενδιαφέρον από διεθνής αγώνες που θα φέρουν έσοδα ικάνα να συντηρούν όλα τα πάρκα και τους εθνικούς δρυμούς της Ελλάδας
    Δεν υπάρχει θέληση όμως…

    Τουλάχιστον, σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υπουργού, δε θα κοπεί οικόπεδα όσο ακολουθούμε το μνημόνιο
    Και θα μπορώ να στήσω μια τέντα στο πάρκο όταν με απολύσουν….

  16. @πάνος (αποπάνω)
    συγνώμη, εννοείς να δώσει δημόσια έκταση σε χομπίστες;!!!!! τι άλλο θα ακούσω. μήπως να αμολήσουμε χήνες και να βάλουμε μέσα κυνηγούς; ή να φτιάξουμε βοιυναλάκια και να το δώσουμε σε ορειβατικούς συλλόγους;
    🙂

  17. @Γιορίκας
    Ποντιακά ανέκδοτα?????
    Αμα δε κατάλαβαινεις πως μπορεί να λειτουργήσει ένας κλειστός δρόμος με προδιαγραφές ασφαλείας – κοινώς πίστα- δε χρειάζεται να ειρωνεύεσαι …Υπάρχει και ένα κόσμος πέρα από εσένα! Αγκάλιασε το άγνωστο!

    Επενδυση?Πανελληνίο πρωτάθλημα?Διεθνές πρωτάθλημα?θεατές?εισητήρια θεατών?Επαγγελματίας οδηγός αγώνων? Αθλητής οδηγός αγώνων?Αγώνες επίδειξης?Οργάνωση?Παρουσίαση?Μίσθωμα χρήσης?Σεμινάρια ασφαλους οδήγησης?πίστα?πίστα αγώνων?Διαχείρηση πίστας?Κατηγορίες μηχανοκίνητων αθλημάτων?Εκατομμύρια ευρώ κέρδη?
    Σου λένε τίποτα όλα αυτά?Οχι?

    Εγώ τι άλλο να ακούσω???
    Οχι χήνες! Μπεκάτσες και πέρδικες! Κανα φασιανό…
    εεε κανα ψαράκι στο Κανόε/Καγιακ!
    Σολωμό βέβαια! Να ανεβαίνει ανάποδα στο ρεύμα και να το μαζεύουν οι αρκούδες!

    6χλμ δρόμο μέσα σε αυτό το πάρκο μπορούν να συντηρήσουν όλα τα πάρκα της Αθήνας!
    Μια πρόταση είναι όμως και πρέπει να βρεθούν και τα χρήματα για την επένδυση

    Η νοοτροπία του»επαρχιώτη ξερόλα» έκανε έτσι και την Αθήνα και τις πλατείες της!

  18. ΣτΕ: Παράνομη η απόφαση για κατάργηση του αεροδρομίου Ελληνικού, ρίξτε μια ματιά έδω. http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1833451

  19. Ορισμένες επιφυλάξεις για τα (από πολλές πλευρές) προτεινόμενα:
    1) Τεράστιο το προτεινόμενο ενιαίο πάρκο, όπως και τα έξοδά συντήρησής/φύλαξής του. Υπάρχουν οι πόροι κατασκευής / συντήρησης / φύλαξης; (ειδικά στην παρούσα συγκυρία)
    2) Το να φτιάξουμε (αντί ενός μεγάλου πάρκου) 10 / 20 / 50 μικρά ακούγεται καλή ιδέα, αλλά φαντάζεται κανείς πόσες ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ θα πάρουν μόνο οι απαλλοτριώσεις; Λεφτά για αποζημιώσεις υπάρχουν; (Ξανά: ειδικά στην παρούσα συγκυρία;)
    3) Η ιδέα για πίστα αγώνων (άπαξ ετησίως, με ελεύθερη χρήση του χώρου σαν πάρκο τον υπόλοιπο καιρό) επίσης ενδιαφέρουσα, ας μην περιμένουμε όμως ούτε «βελτίωση κυκλοφοριακής αγωγής», ούτε «υποκατάσταση των αυτοσχέδιων αγώνων της παραλιακής», ούτε -ίσως- ιδιαίτερα τουριστικά έσοδα. Η πίστα της Κωσταντινούπολης δεν… επηρέασε τους ντόπιους οδηγούς, απέμεινε δε παντελώς αποκομμένη από τη ζωή της πόλης (οι περισσότεροι αγνοούν και την ύπαρξή της!).
    4) Η πολεοδόμηση (μέρους η όλης) της έκτασης, τι έσοδα θα απέφερε, με δεδομένη την πτώση ζήτησης / τιμών γης (που προβλέπεται μόνο να επιδεινωθεί προσεχώς); Θα υπήρχε άραγε σχετικό ενδιαφέρον; Αν ναι, θα άφηνε αρκετό χρήμα για απαλλοτριώσεις σε άλλες περιοχές; Αμφίβολο… (πάλι η καταραμένη συγκυρία…)
    5) Γήπεδα γκολφ (αφήνω την ουσία, όσον αφορά το ίδιο το «σπορ» και τους «αθλητές » του) συνηθίζονται σε θέρετρα κι όχι μέσα σε πόλεις (εκτός από χώρες όπου το άθλημα εξασκούν κι οι ίδιοι οι κάτοικοι).
    Σημείωση: το να φτιάχνουμε γήπεδα γκολφ με γκαζόν στην Ελλάδα θα ‘ναι ΕΓΚΛΗΜΑ και περιβαλλοντική πρόκληση. Στην Αριζόνα έχουν κατασκευάσει γήπεδο γκολφ στο στυλ της ερήμου, με άμμο και κάκτους, απόλυτα προσαρμοσμένο στο περιβάλλον. Καμια παρόμοια ιδέα για «μεσογειακό γήπεδο γκολφ;»
    6) Ιδέες που ακούγονται πρόσφατα για αεραθλητισμό (με διατήρηση του αεροδιαδρόμου): ισχύει ό,τι και για την πίστα (με ενδιαφέρον κι έσοδα μειωμένα κατά πολύ κι επιπτώσεις τρισχειρότερες…)
    Συμπέρασμα; Γρίφος η υπόθεση, απαιτείται ενδελεχής μελέτη κι όχι πυροτεχνήματα. Απ΄την άλλη, κάθε πρόταση δεκτή (ιδού η Ρόδος…). Το υπουργείο είναι δεκτικό σε προτάσεις (ή μόνο σε προεκλογικά πυροτεχνήματα;). Όπες έδει δείξε…

  20. Όπερ έδει δείξαι (φυσικά) – η βιασύνη του πληκτρολογούντος…

  21. ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΣ

    η ερώτηση μου είναι η εξής?

    με ποιο ακρίβως χαρτί ή ηθική περιμένουμε να είναι συνεπής η όποια κυβέρνηση, απο την στιγμή που το μελλοντικό πάρκο/πρώην αεροδρόμιο θα αρχίσει να κόβεται, να μοιράζεται και να χτίζεται?
    εννοώ, αν η κυβέρνηση αλλάξει τη στιγμη που αυτη η διαδικασία έχει αρχίσει, αλλά οχι τελειώσει, πως εξασφαλίζεται η συνέχεια του κοινωνικού συμβολαίου? ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες?
    πιστεύεται στην καλή πίστη της υπουργού, ή έχεται ποτέ φοβηθεί απο την μεγαλομανία των εργολάβων?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s