O αγαπημένος μου αριθμός (4)

YellowFarveShirtForSite

Προχθές το μεσημέρι, στο περιθώριο των ανακοινώσεων του Γιώργου Σουφλιά για τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Ο Γ. Σουφλιάς δήλωσε ότι σύντομα θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για τη μεγάλη γραμμή σχήματος U του μετρό, με 20 νέους σταθμούς. Μέχρι σήμερα είχαμε αόριστες εξαγγελίες και προκαταρκτικές εργασίες (γεωτρήσεις, κλπ.) για την γραμμή 4, η κατασκευή της οποίας θα αλλάξει πραγματικά τη ζωή στο Λεκανοπέδιο συνδέοντας  μεταξύ τους πυκνοκατοικιημένες περιοχές της πόλης: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Παγκράτι, Καισαριανή, Ζωγράφου, Πανεπιστημιούπολη, λεωφόρο Κηφισίας, Μαρούσι. Είναι η πρώτη φορά που ακούμε για διαγωνισμό, σαν να μπαίνει το νερό στο αυλάκι. Το μεγάλο πρόβλημα της Γραμμής 4 ήταν η χρηματοδότησή της καθώς δεν μπορεί να ενταχθεί στα κοινοτικά προγράμματα, επομένως θα πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης. Ένας από αυτούς είναι μέσω ενός ειδικού χρηματοδοτικού σχήματος με τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων των διοδίων της Αττικής Οδού για μια ορισμένη χρονική περίοδο μετά την παράδοσή της από την Παραχωρησιούχο Εταιρεία στο Δημόσιο.

Η γραμή 4 είναι καρπός δύο αρχικών επεκτάσεων δύο υφιστάμενων Γραμμών, δηλαδή της Γραμμής 2 (Πανεπιστήμιο – Εξάρχεια – Αλεξάνδρας – Δικαστήρια – Κυψέλη – Γαλάτσι – ‘Αλσος Βεϊκου) και της Γραμμής 3 (Πανόρμου – Φάρος – Σίδερα -ΟΑΚΑ – Παράδεισος – Μαρούσι).
Κατά την εκπόνηση της Προμελέτης των έργων διαπιστώθηκε ότι οι εν λόγω επεκτάσεις δεν ήταν τεχνικά εφικτό να αποτελέσουν κλάδους υφισταμένων Γραμμών, καθώς το ενδεχόμενο αυτό θα παρουσίαζε σημαντικές κατασκευαστικές και λειτουργικές αδυναμίες (διακοπή λειτουργίας της γραμμής, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος, συχνότητα των δρομολογίων, κ.λπ.).
Σε αυτό το πλαίσιο, η Αττικό Μετρό προχώρησε στην εξέταση της σύνδεσης των εν λόγω επεκτάσεων μεταξύ τους και την ανάπτυξή τους ως μία νέα αυτόνομη Γραμμή 4 σε σχήμα U, η οποία θα περιλαμβάνει τα παραπάνω δύο – ακτινικού χαρακτήρα – σκέλη (προς Γαλάτσι και προς Μαρούσι) και κεντρικό τμήμα που θα συνδέει 8 νέους σταθμούς Μετρό: Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Παγκράτι/Καισαριανή, ‘Ανω Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδί, Κατεχάκη, με ανταπόκριση με τις υφιστάμενες Γραμμές 2 (στον Σταθμό Πανεπιστήμιο) και 3 (στους Σταθμούς Ευαγγελισμός και Κατεχάκη).

Η νέα γραμμή του Μετρό με χρώμα πορτοκαλί έχει μήκος 20,9 χλμ., 20 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 2,1 δισ. Ευρώ.

Advertisements

3 responses to “O αγαπημένος μου αριθμός (4)

  1. What they really need in Athens is not a U but an O. It seems that all the lines of the Athens metro run North to South…with no lines running East to West. A new O shaped line could connect Halandri/Aghia Paraskevi to Filothei, Galatsi, and Patisia. And the southern part of the O, from Nea Smirni, to Moschato and Pireas.

  2. Ρίξε μια ματιά εδώ: http://ypodomes.blogspot.com/2009/04/8-20-25.html

    Υπάρχει πρόβλεψη για τη γραμμή 8 αλλά μιλάμε σε καμιά 15 χρόνια από σήμερα και λίγα βάζω.

  3. Άρης/Βερολίνο

    Ούτε το μετρό είναι πανάκεια… Εκτός που όπως είδαμε φτάνει γρήγορα σε κορεσμό, είναι από τις πιο ακριβές λύσεις που υπάρχουν. Μόνο σε συνδυασμό με (καλά) λεωφορεία, (βατούς) πεζόδρομους, (λογικούς) ποδηλατόδρομους και (σχεδιασμένα) άλλα μέσα σταθερής τροχιάς μπορεί να προσφέρει μια απάντηση στο αστικό χάος…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s