Κατά 71 χλμ επεκτείνεται η Αττική οδός

Στις αρχές του 2015 εκτιμάται ότι μπορεί να είναι έτοιμοι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής, η επέκταση δηλαδή της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς τα Μεσόγεια, αλλά και την παραλιακή λεωφόρο.

Οπως ανακοίνωσε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού με σύμβαση παραχώρησης γίνεται σε μηδενική βάση και σε μία φάση.

Ο χρόνος κατάθεσης των προσφορών ορίστηκε για τις 22 Δεκεμβρίου και αν δεν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με ενστάσεις, μπορούμε στις αρχές του 2010 να έχουμε ανάδοχο.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η διάρκεια κατασκευής του τεράστιου αυτού έργου, μήκους 71,6 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού περίπου 1,80 δισ. ευρώ, θα κυμανθεί από 55 έως 65 μήνες.

Ο κ. Σουφλιάς δήλωσε ότι προβλέπεται και ενδιάμεση αποκλειστική προθεσμία 50 μηνών για να παραδοθεί νωρίτερα το κρίσιμο τμήμα του δρόμου των 14,7 χιλιομέτρων της δυτικής περιφερειακής Υμηττού από Κατεχάκη και Ούλοφ Πάλμε μέχρι τη λεωφόρο Ποσειδώνος, που ολοκληρώνει το μεγάλο εσωτερικό δακτύλιο και διοχετεύει την κυκλοφορία εκτός του οικιστικού ιστού της πόλης.

Το έργο των νέων αυτοκινητοδρόμων, εκτός από την επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη λεωφόρο Ποσειδώνος, που θα είναι υπογειοποιημένη κατά 85%, περιλαμβάνει:

– τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού, μήκους 4 χιλιομέτρων, με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της που θα συνδέει τη νότια πλευρά του λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια από τον ανισόπεδο κόμβο Σακέτα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων, μήκους 6,3 χιλιομέτρων.

– τον οδικό άξονα από ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων (μετά τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα, μήκους 18,6 χιλιομέτρων προς την Αττική οδό και το Αεροδρόμιο) όπου θα υπάρξουν και άλλες σήραγγες μήκους 2,6 χιλιομέτρων στο λόφο Ετος.

– τον οδικό άξονα από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων μέχρι την Αγ. Μαρίνα μήκους 14,2 χιλιομέτρων, στον οποίο προστέθηκε και ο κλάδος Καλυβίων, μήκους 5,9 χιλιομέτρων.

– την ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού-Ραφήνας σε μήκος άλλων 6,1 χιλιομέτρων μέχρι τη λεωφόρο Σπάτων-Λούτσας.

– την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος μήκους 2 χιλιομέτρων.

-συνδετήριο οδικό τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από ανισόπεδο κόμβο Σακέτα μέχρι την Ούλοφ Πάλμε. Μήκος 3,8 χιλιομέτρων του τμήματος αυτού, που θα διέρχεται μέσα από την Πανεπιστημιούπολη, θα είναι υπόγειο.

Οπως εξήγησε ο υπουργός, θα υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα, ώστε να διόδια θα καταβάλλονται ανά χιλιόμετρο, δηλαδή οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν, που είναι και το δίκαιο σύστημα.

Ενα άλλο σημείο που υπογράμμισε ιδιαίτερα ο κ. Σουφλιάς είναι ότι στο σύνολο του έργου προβλέπεται η φύτευση και συντήρηση περισσότερων από 350.000 δέντρα. Συνολικά θα φυτευτούν 5,5 χιλιάδες στρέμματα κατά μήκος της οριογραμμής του οικιστικού ιστού σε ολόκληρο το δυτικό μέτωπο Υμηττού.

Οσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, προβλέπεται επίσης η τοποθέτηση στον Υμηττό συστήματος πυρανίχνευσης σε όλη την περιοχή που έχει χαρακτηριστεί ως πάρκο Natura.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε λόγο για ένα πολυσύνθετο έργο, στη μελέτη του οποίου ελήφθησαν υπόψη τα σχόλια και οι παρατηρήσεις των φορέων.

Παράλληλα με την επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού, προχωρούν οι διαδικασίες και για τα υπόλοιπα έργα στο λεκανοπέδιο, όπως η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, η μετατροπή της λεωφόρου Λαυρίου-Μαρκοπούλου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, η μερική υπογειοποίηση της λεωφόρου Αλεξάνδρας και η διαπλάτυνση της λεωφόρου Κηφισού από Αχαρνών μέχρι την Αττική οδό.

Σε ό,τι αφορά το μετρό, ο κ. Σουφλιάς είπε ότι αποτέλεσε απόλυτη προτεραιότητα για το ΥΠΕΧΩΔΕ στα 5,5 χρόνια που είναι ο ίδιος υπουργός και ανακοίνωσε ότι τις επόμενες μέρες παραδίδεται ο σταθμός στο Νομισματοκοπείο και μέχρι τέλος του χρόνου θα παραδοθούν άλλοι τέσσερις σταθμοί, στο Χολαργό, το Περιστέρι, την Ανθούπολη και το Χαϊδάρι.

Την επόμενη άνοιξη παραδίδονται οι σταθμοί στην Ηλιούπολη, τον Αλιμο, την Αργυρούπολη και το Ελληνικό, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι ο σταθμός της Αγ. Παρασκευής.

Τέλος, είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός και έξι ακόμη σταθμούς της επέκτασης από Χαϊδάρι προς Πειραιά, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη μεγάλη γραμμή σχήματος U με 20 σταθμούς από Γαλάτσι-Πανεπιστημίου – Γαλάτσι-Μαρούσι.

   
   
 

Attiki-odos1

Στις αρχές του 2015 εκτιμάται ότι μπορεί να είναι έτοιμοι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής, η επέκταση δηλαδή της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς τα Μεσόγεια, αλλά και την παραλιακή λεωφόρο.

Οπως ανακοίνωσε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού με σύμβαση παραχώρησης γίνεται σε μηδενική βάση και σε μία φάση.

Ο χρόνος κατάθεσης των προσφορών ορίστηκε για τις 22 Δεκεμβρίου και αν δεν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με ενστάσεις, μπορούμε στις αρχές του 2010 να έχουμε ανάδοχο.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η διάρκεια κατασκευής του τεράστιου αυτού έργου, μήκους 71,6 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού περίπου 1,80 δισ. ευρώ, θα κυμανθεί από 55 έως 65 μήνες.

Ο κ. Σουφλιάς δήλωσε ότι προβλέπεται και ενδιάμεση αποκλειστική προθεσμία 50 μηνών για να παραδοθεί νωρίτερα το κρίσιμο τμήμα του δρόμου των 14,7 χιλιομέτρων της δυτικής περιφερειακής Υμηττού από Κατεχάκη και Ούλοφ Πάλμε μέχρι τη λεωφόρο Ποσειδώνος, που ολοκληρώνει το μεγάλο εσωτερικό δακτύλιο και διοχετεύει την κυκλοφορία εκτός του οικιστικού ιστού της πόλης.

Το έργο των νέων αυτοκινητοδρόμων, εκτός από την επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη λεωφόρο Ποσειδώνος, που θα είναι υπογειοποιημένη κατά 85%, περιλαμβάνει:

– τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού, μήκους 4 χιλιομέτρων, με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της που θα συνδέει τη νότια πλευρά του λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια από τον ανισόπεδο κόμβο Σακέτα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων, μήκους 6,3 χιλιομέτρων.

– τον οδικό άξονα από ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων (μετά τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα, μήκους 18,6 χιλιομέτρων προς την Αττική οδό και το Αεροδρόμιο) όπου θα υπάρξουν και άλλες σήραγγες μήκους 2,6 χιλιομέτρων στο λόφο Ετος.

– τον οδικό άξονα από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων μέχρι την Αγ. Μαρίνα μήκους 14,2 χιλιομέτρων, στον οποίο προστέθηκε και ο κλάδος Καλυβίων, μήκους 5,9 χιλιομέτρων.

– την ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού-Ραφήνας σε μήκος άλλων 6,1 χιλιομέτρων μέχρι τη λεωφόρο Σπάτων-Λούτσας.

– την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος μήκους 2 χιλιομέτρων.

-συνδετήριο οδικό τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από ανισόπεδο κόμβο Σακέτα μέχρι την Ούλοφ Πάλμε. Μήκος 3,8 χιλιομέτρων του τμήματος αυτού, που θα διέρχεται μέσα από την Πανεπιστημιούπολη, θα είναι υπόγειο.

Οπως εξήγησε ο υπουργός, θα υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα, ώστε να διόδια θα καταβάλλονται ανά χιλιόμετρο, δηλαδή οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν, που είναι και το δίκαιο σύστημα.

Ενα άλλο σημείο που υπογράμμισε ιδιαίτερα ο κ. Σουφλιάς είναι ότι στο σύνολο του έργου προβλέπεται η φύτευση και συντήρηση περισσότερων από 350.000 δέντρα. Συνολικά θα φυτευτούν 5,5 χιλιάδες στρέμματα κατά μήκος της οριογραμμής του οικιστικού ιστού σε ολόκληρο το δυτικό μέτωπο Υμηττού.

Οσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, προβλέπεται επίσης η τοποθέτηση στον Υμηττό συστήματος πυρανίχνευσης σε όλη την περιοχή που έχει χαρακτηριστεί ως πάρκο Natura.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε λόγο για ένα πολυσύνθετο έργο, στη μελέτη του οποίου ελήφθησαν υπόψη τα σχόλια και οι παρατηρήσεις των φορέων.

Παράλληλα με την επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού, προχωρούν οι διαδικασίες και για τα υπόλοιπα έργα στο λεκανοπέδιο, όπως η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, η μετατροπή της λεωφόρου Λαυρίου-Μαρκοπούλου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, η μερική υπογειοποίηση της λεωφόρου Αλεξάνδρας και η διαπλάτυνση της λεωφόρου Κηφισού από Αχαρνών μέχρι την Αττική οδό.

Σε ό,τι αφορά το μετρό, ο κ. Σουφλιάς είπε ότι αποτέλεσε απόλυτη προτεραιότητα για το ΥΠΕΧΩΔΕ στα 5,5 χρόνια που είναι ο ίδιος υπουργός και ανακοίνωσε ότι τις επόμενες μέρες παραδίδεται ο σταθμός στο Νομισματοκοπείο και μέχρι τέλος του χρόνου θα παραδοθούν άλλοι τέσσερις σταθμοί, στο Χολαργό, το Περιστέρι, την Ανθούπολη και το Χαϊδάρι.

Την επόμενη άνοιξη παραδίδονται οι σταθμοί στην Ηλιούπολη, τον Αλιμο, την Αργυρούπολη και το Ελληνικό, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι ο σταθμός της Αγ. Παρασκευής.

Τέλος, είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός και έξι ακόμη σταθμούς της επέκτασης από Χαϊδάρι προς Πειραιά, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη μεγάλη γραμμή σχήματος U με 20 σταθμούς από Γαλάτσι-Πανεπιστημίου – Γαλάτσι-Μαρούσι.

 (kathimerini.gr)  
   
 
Advertisements

One response to “Κατά 71 χλμ επεκτείνεται η Αττική οδός

  1. Άρης/Βερολίνο

    Με προβληματίζει λίγο αυτή η είδηση: μπορεί να νέα έργα να φέρουν μια παροδική βελτίωση στο κυκλοφοριακό, αλλά, όπως έγινε και με το μετρό, αν δεν υπάρξει μια ευρύτερη πολιτική για την ανάπτυξη της πόλης, σε λίγα χρόνια ούτε αυτά τα μέτρα θα αρκούν. Άρα bigger, faster, better μέχρι την εξάντληση όλων των φυσικών πόρων ή μια πολιτική που να μην περιορίζει το κυκλοφοριακό ζήτημα στο αυτοκίνητο;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s